For a better experience please change your browser to CHROME, FIREFOX, OPERA or Internet Explorer.

راهنمای ثبت درخواست ها

بخش های فرم ثبت کالا در سامانه

  1. عنوان کالا یا محصول خود را در این بخش به صورت مختصر وارد نمایید

  2. تصاویر کالاها و محصول خود را در این قسمت وارد کنید. برای این کار 2 روش وجود دارد، می توانید روی کادر خط چین کلیک کنید و سپس از پنجره باز شده، تصاویر را انتخاب کرده و اضافه نمایید . در روش دوم شما می توانید تصاویر را داخل این کادر بکشید و رها کنید.
    تصاویر بایستی بزرگ و واضح باشد ، سامانه از ثبت تصاویر کوچک و بی کیفیت جلوگیری کرده و به شما اخطار می دهد که تصویر کوچک است و یا تصویر کیفیت لازم را ندارد. پیشنهاد میشود تصاویر کامل ، واقعی و گرفته شده با گوشی همراه با کیفیت و یا دوربین را در این بخش وارد کنید.


  3. جزئیات کالا و محصول را مفصل شرح دهید و محاسن و معایب کالا و محصول را شفاف مطرج کنید . در این بخش میتوانید از ابزارهای بالای فرم هم برای درشت کردن و یا استفاده از عدد ها و نمادها استفاده نمایید و توضیحات را کاملتر و جامع تر مطرح کنید.
    این موضوع در جذب مشتری بسیار اهمیت دارد و مشتریان سراغ کالاهایی می روند که توضیحات کاملتری برای انها ثبت شده باشد.


  4. تعیین نوع قیمت گذاری برای مصحول شما:
    قیمت مقطوع  / وقتی قیمت شما برای کالا مقطوع است و تغییری نخواهد کرد
    تماس با آگهی دهنده / وقتی که کالا قیمت مشخصی ندارد و ممکن است به روز تغییر کند و ترجیح داده میشود که مشتری هنگام انتخاب کالای شما برای دریافت قیمت کالا با شما تماس بگیرد.
    حراج شده / وقتی قیمتی که شما تعریف میکنید به صورت قیمت پایه است و مشتریان میتوانند مانند مزایده یا مناقصه برای کالای شما پیشنهاد قیمت بدهند و شما میتوانید در پنل کاربری خود ، پیشنهادات ارائه شده از جانب مشتریان را مشاهده نمایید و در صورت تمایل با هر کدام از انها ، پس از تایید پیشنهاد مشتری ، شماره تماس او را دریافت کنید و به مشتری اطلاع داده میشود که فروشنده پیشنهاد شما را روی کالای خود پذیرفته و از این مرحله وارد چانه زنی نهایی و خرید خواهید شد.
    قیمت توافقی / وقتی کالا یا محصول شما نیاز به چانه زنی دارد و مایل هستید سر قیمت به توافق برسید
    تهاتر / وقتی تمایل دارید در مقابل کالای خود از کالا یا محصولات دیگر استفاده کنید . شما این موضوع را در شرح آگهی بیان کنید.
    به عنوان مثال : من مایل هستم کالای خود را با برنج معاوضه نمایم و یا موضوع و عنوان تهاتر ( معامله کالا به کالا ) را شرح دهید.
    استعلام کارشناسی eDHL / با انتخاب این گزینه کارشناسان رسمی DHL با شما ارتباط برقرارکرده و با بررسی حضوری کالا و محصولات شما هم تایید فیزیکی و هم تایید سلامت کالا و محصول را انجام میدهند و هم قیمت کارشناسی شده روی محصول شما قرارداده می شود و کالای شما برای فروش تخصصی در لیست کالاهای DHLFarm ثبت شده و بازاریابی تخصصی روی آن برای صادرات و توزیع داخلی انجام خواهد شد.
    لازم به ذکر است انتخاب این مورد مستلزم پرداخت هزینه بوده که به صورت کارشناسی شده خدمت شما اعلام می شود.
    تماس با eDHL /  در این وضعیت تنها قیمت محصول و تغییرات آن را بر عهده گروه کارشناسان DHL گذاشته و مشتری هنگام تماس شماره های تماس با دفاتر فروش DHL را دریافت میکند. در این حالت کارشناسان ما واسطه فروش خواهند بود.
    لازم به ذکر است انتخاب این گزینه نیز مانند گزینه قبل مستلزم هزینه بوده که به صورت کارشناسی به شما اعلام و توافق خواهد شد.


  5. محل ثبت قیمت در مواردی که نیاز به تعیین قیمت اولیه توسط شما وجود دارد.
    قیمت به تومان بوده و قیمت را برای هر کیلو ذکر کنید (پیشنهاد)


  6. تعیین واحد پول ( در اینده ای نزدیک واحد های پولی هند ، افغانستان و … اضافه خواهد شد)

  7. در این قسمت 2 تا 3 کلمه کلیدی مهم برای محصول خود در نظر بگیری تا در جستجوهای خریداران راحت تر پیدا شده و سریعتر دیده شود.

  8. شما می توانید تعیین کنید که قصد فروش چه کالایی را در آگهی خود دارید، کالای کشاورزی ، دامپروروی ، زنبورداری ، فروش حیوانات و یا فروش ابزار و ماشین الات مرتبط.

  9. انتخاب وضعیت کالا و محصولات شما
    آماده فروش / اگر محصول یا کالای شما بلافاصله قابل ارسال برای خریدار است و یا قابل تحویل سریع می باشد
    پیش فروش /  هنگامی که کالا یا محصول هنوز آماده نشده و شما مایل هستید زودتر مشتری برای آن پیدا کنید و پس از عقد قرارداد و آماده شدن محصول به مشتری تحویل داده خواهد شد.
    تجهیزات کارکرده / اگر نیت شما فروش ابزارآلات و تجهیزات دست دوم می باشد
    تجهیزات نو / اگر می خواهید تجهیزات و ابزارآلات تخصصی نو را برای فروش آگهی کنید.


  10. انتخاب مرجع کنترل کیفیت کالا و محصولات شما
    استاندارد ایران / انتخاب این بخش یعنی کالا یا محصول شما دارای نشان استاند است . لازم است مدارک موجود برای استاندارد را برای کارشناسان فارم ارسال نمایید
    فاقد تضمین / وقتی کالای شما را هیچ مرجعی از نظر کیفیت و کمیت تایید نکرده
    کارشناسی eDHL (هزینه دار) / با انتخاب این بخش زمانی است که مایل باشید کارسناس رسمی DHL ( کارشناسان رسمی دادگستری و یا کارشناسان خبره محلی ) کالای شما را بررسی و پس از تایید آن ضمانت رسمی DHL را روی کالا و محصولات شما قراردهند.
    لازم به ذکر است هزینه کارشناسی رسمی تعیین شده و پس از توافق با شما کارشناسی انجام خواهد شد.
    وزارت بهداشت / اگر پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت دارید ، ارسال مدارک الزامی است.
    وزارت جهاد کشاورزی / اگر پروانه و مچوز از وزارت جهاد کشاورزی دارید ، ارسال مدارک الزامی است.
    وزارت صمت / اگر مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت دارید ، ارسال مدارک الزامی است.


  11. امکان قراردادن لینک ویدئو از محصول و کالای خود ، لینک ویدئو میتواند از سایت های YouTube ، آپارات و … باشد.

  12. نوع بسته بندی محصول و کالای خود را مشخص کنید . این موضوع برای خریداران و انتخاب وسیله حمل و نقل و انتقال محصولات بسیار مهم است. برخی از خریداران عمده با توجه به کیفیت و نوع بسته بندی محصولات شما ، نظر خود را روی خرید از شما تغییر خواهند داد.

  13. میزان مجودی قابل تامین خود را مشخص کنید . به عنوان مثال بنویسید که چند تن یا چند کیلو از محصول موجود است و حتی در مورد مقداری که آماده است و مقداری که میتوان آماده نمود توضیح دهید. شما در نوشتن آزاد هستید و میتوانید دقیق توضیح دهید.

  14. مشخص کنید که حداقل خرید که خریداران می توانند داشته باشند تا شما بتوانید محصول را تامین کنید و برای شما منطق مالی داشته باشد ، چقدر است. در نوشتن هر توضیحی آزاد هستید

  15. مشخص کنید کالا را کجا و در چه مکانی تحویل مشتری خواهید داد :
    تحویل در محل مشتری / وقتی تمایل دارید و امکان دارید کالا را برای مشتری ارسال کنید
    تحویل در محل فروشنده /  وقتی مایل هستید مشتری خودش کالا را در مکان شما تحویل بگیرد و ارسال کالا برای او را بر عهده نمی گیرید.
    تحویل در انبارهای eDHL /  هرگاه محصول خود را به انبارهای فارم در شهر خود تحویل دهید و یا ازقبل محصولات برای فارم ارسال شود، می توانید این بخش را انتخاب کرده تا خریدار محصول خود را از انبار های ما در شهر خود تحویل بگیرد. ( این بخش نیاز به هزینه و هزینه انبار داری دارد که به صورت کارشناسی به شما اعلام خواهد شد.)


  16. در بخش نحوه و زمان تحویل مشخص کنید محصولات را چگونه تحویل فروشنده خواهید داد، اگر محصولات آماده تحویل است و هیچ شرایطی ندارد ، ذکر کنید و اگر در شرایط خاص و زمان های خاص می توانید به فروشنده تحویل دهید به تشریح بنویسید.
    مثلا ذکر کنید تحویل با برداشت روزانه یا بنویسید روزی 4 تن امکان تحویل دارید و موارد شبیه به این که خریدار متوجه شرایط و زمان تحویل شما باشد.


  17. دسته بندی محصول یا کالای خود را انتخاب نمایید این دسته بندی باید مرحله به مرحله انجام شود. شما ابتدا مشخص کنید که دسته اصلی محصولات شما جزو کدام دسته است ، با انتخاب هر دسته ، زیر دسته های آن بخش فعال شده و شما بایستی هر بخش را تکمیل کنید .
    مثلا اگر محصول شما سیب درختی است باید ابتدا محصولات کشاورزی و بعد میوه ها را انتخاب کنید و سپس در لیست نهایی نوع میوه را مشخص نمایید و اگر باز موردی باز شد موارد دیگر را از لیست انتخاب نمایید تا مشتری دقیق بتواند محصول شما را در بخش درست مشاهده کند.


  18. نام و فامیل شما
  19. شماره همراه و یا شماره ثابت که در دسترس بوده و مشتری و کارشناسان ما بتوانند سریع با شما ارتباط برقرار کنند را در این بخش وارد نمایید
  20. کشور خود را انتخاب کنید ( به زودی کشورهای همسایه وارد لیست خواهد شد)
    و سپس عنوان شهر و استان را وارد کنید.
  21. آدرس دقیق و نام بنگاه یا مزرعه خود را بنویسید.

  22. اگر مایل هستید آگهی ویژه ثبت کنید این گزینه را انتخاب کنید

  23. این بخش پذیرش قوانین و شرایط و ضوابط سایت DHL می باشد و تایید و پذیرش این قوانین برای ثبت نهایی آگهی الزامی است.

  24. تایید و ثبت نهایی
Top